چگونه در زمستان از خراب شدن کفش های خود جلوگیری کنیم

چگونه در زمستان از خراب شدن کفش های خود جلوگیری کنیم

با کفشهای خود در زمستان چه کنیم؟ به ویژه، هر جفت کفشی که در خیابان های یخی پوشیده بودم، اکنون با بقایای نمک سفید منزجر کننده پوشیده شده است. من چند سوال دارم. اول اینکه آیا این برای کفش های من (مثلاً کفش های چرمی مشکی من) مضر است؟  آیا باید قبل از اینکه در برف از بین بروند از آنها محافظت می کردم و آیا اکنون برای همیشه خراب شده اند؟ (لطفاً بگویید نه!) چگونه آنها را تعمیر کنم و آنها را برای بهار (که به من گفته شده در نهایت به اینجا می رسد) پس بگیرم؟ در حالی که در حال انجام آن هستم، آیا هیچ نوع تعمیر و نگهداری استانداردی برای تمیز کردن کفش وجود دارد که باید انجام دهم؟ (قبلاً هرگز یک جفت کفش را تمیز نکرده ام مگر اینکه پا در مدفوع سگ یا چیز دیگری بگذارم، اما حالا که آن را با صدای بلند می گویم، به نظر می رسد که این موضوع باید باشد، درست است؟)

 

در اینجا سؤالات زیادی وجود دارد، و همه آنها دقیقاً همان سؤالاتی هستند که باید بپرسید، که عالی است. بیایید آنها را یکی یکی بگیریم.

 

آیا این [نمک جاده] برای کفش های من (مثلاً کفش های چرمی مشکی من) مضر است؟

بلی. نمک جاده در مورد کفش های زمستانی شما، به خصوص انواع چرمی، دو مشکل عمده ایجاد می کند. اولین مشکل مشکل آشکار است: لکه. این زشت است و ظاهر کفش شما را کاملاً خراب می کند. مشکل دوم این است که نمک کاملاً خشک می شود که روی چرم چیز بسیار بدی است. از آنجایی که چرم یک پوست است، مستعد خشک شدن، شکافتن و ترک خوردن است، درست مانند پوست خود ما.

اگر چنین است، آیا قبل از اینکه آنها را در برف فرسوده کنم باید از آنها محافظت می کردم و آیا اکنون برای همیشه خراب شده اند؟ (لطفاً بگویید نه!)

آره؛ نه (خواهش میکنم!)

پس بله، قبل از اینکه در برف از بین بروند باید از آنها محافظت می کردید، اما اشکالی ندارد که این کار را نکردید. بیایید اینجا را همسطح کنیم: کاملاً طبیعی است که از اقدامات پیشگیرانه صرف نظر کنیم حتی زمانی که می دانیم باید زمان بگذاریم و یک محافظ را روی یک جفت کفش جدید بزنیم. پس حتی در مورد آن احساس بدی نداشته باشید، باشه؟ خوب!

 

اگر در حال خواندن این مطلب هستید و می‌گویید: «می‌دانی، من باید همین الان یک پوشش محافظ روی کفش‌هایم بگذارم»، عالی است! برو این کار را بکن و خوشحال می شوی که این کار را کردی. آیا می خواهید چند پیشنهاد داشته باشید؟ مطمئناً، آنها اینجا هستند. در واقع، من فقط می‌خواهم به شما بگویم که دوستان Good Housekeeping چه چیزی را پیشنهاد می‌کنند: برای چرم، محصولات Aquaseal را دوست دارند و برای جیر، McNett ReviveX را توصیه می‌کنند. اگر کفش های پارچه ای مانند کفش های کتانی بوم دارید که در آب و هوای نامساعد می پوشید، محافظ پارچه و اثاثه یا لوازم داخلی اسکاچگارد این کار را انجام می دهد. تعداد زیادی از این نوع محصولات در بازار وجود دارد، بنابراین اگر برند مورد علاقه محصولات مراقبت از کفش دارید یا در یافتن مارک های ذکر شده در اینجا مشکل دارید، ادامه دهید و آنچه را که برای شما مناسب است انتخاب کنید. (من آمازون را منبع خوبی می دانم زیرا می توانم به سرعت رتبه بندی ها و بررسی ها را برای تعیین برندهای برتر اسکن کنم.) از آنجایی که استفاده از برندی به برند دیگر می تواند متفاوت باشد، همیشه دستورالعمل های ارائه شده سازنده را دنبال کنید.

در صورتی که یک جفت کفش نیاز به یک کت محافظ دارید که رسوب کرده است، ابتدا باید کفش را تمیز کنید، سپس محافظ را بپوشانید. که ما را به خوبی به سوال بعدی هدایت می کند!

 

چگونه آن را تعمیر کنم و آنها را برای بهار (که به من گفته شده در نهایت به اینجا می رسد) بازیابی کنم؟

من قبلاً خبر بدی را در مورد لکه های نمکی به شما گفته ام و آن این است که در صورت عدم درمان، قطعاً می توانند به کفش شما آسیب وارد کنند. (همچنین: زشت.) اما خبر خوب اینجاست: حذف آنها به اندازه کافی ساده است. ساده ترین و ارزان ترین راه استفاده از سرکه سفید است. مقدار کمی، شاید یک یا دو قاشق غذاخوری، را با مقدار مساوی آب رقیق کنید و از یک پارچه نرم مانند یک تی شرت یا جوراب کهنه استفاده کنید تا محلول را روی چرم بمالید. برای جلوگیری از اشباع شدن چرم با مایع زیاد، لکه ها را به خوبی با پارچه مالش دهید، که باید مرطوب باشد اما خیس نشود. وقتی به نظر می رسد که تمام لکه ها را از بین برده اید، ادامه دهید و چرم را با یک پارچه خشک خشک کنید، در این مرحله ممکن است مقدار کمی نمک باقی مانده را مشاهده کنید. این خوبه؛ فقط این روند را تکرار کنید

اما فرض کنید پاس دوم کار درستی نمی کند، یا لکه نمک روی کفش قدیمی تر است، یا اینکه نمی توانید بوی سرکه را تحمل کنید. نترس! محصولاتی برای این کار وجود دارد، مانند پاک کننده لکه نمک کیوی یا پاک کننده لکه نمک Feibing، و اینها گزینه های مناسبی برای رسیدگی به هر یک از این سناریوهای احتمالی خواهند بود.

پس از از بین بردن لکه های نمک، استفاده از نرم کننده چرم ایده بدی نیست - هم نمک و هم روش پاک کردن آن می تواند اثر خشکی روی چرم داشته باشد و استفاده از نرم کننده می تواند آن را معکوس کند. Sweethome Saphir Renovateur را توصیه می کند.

 

در حالی که من در حال انجام آن هستم، آیا هیچ نوع نگهداری استانداردی برای تمیز کردن کفش وجود دارد که باید انجام دهم؟

 

اوه بله آقا، باب! چیزی که شما به دنبال آن هستید، تمیز کردن کفش هایتان است. این موضوعی است که Esquire به طور طولانی به آن پرداخته است، بنابراین به من اجازه دهید تا از همکارانم استفاده کنم و ادبیات موجود را به شما ارائه دهم:

 

ابزار: قلع پولیش بر پایه موم، برس جوش، پارچه پولیش، برس صاف کننده موی اسب، مسواک قدیمی 1. کفش خود را با یک پارچه مرطوب پاک کنید و با یک برس مرطوب، نوار جوش را پاک کنید. با استفاده از یک حرکت مالشی دایره ای، پولیش را با پارچه پولیش (جوراب قدیمی که دور دو انگشت پیچیده شده است، کاملاً کار می کند) استفاده کنید. برای داشتن ظاهری براق، می توانید پارچه را در آب فرو کنید، که به پولیش کمک می کند چرم را پر کند. هرچه بیشتر مالش دهید، بهتر است، تا زمانی که ظاهری مومی و مات پیدا کند. اجازه دهید پولیش برای حدود پنج دقیقه خشک شود. کل کفش را با یک برس صاف کننده حدود پنج دقیقه بیشتر از آن چیزی که فکر می کنید معقول می کنید، صاف کنید. برای درخشندگی بیشتر، کفش را بین زانوهای خود نگه دارید و پنجه پا را با یک پارچه تمیز صاف کنید. از یک مسواک برای استفاده از لاک به محل جوش و لبه پاشنه پا استفاده کنید. گرد و غبار اضافی را با برس صاف کننده پاک کنید.

 

شاید شما بیشتر یک یادگیرنده بصری هستید؟ ما همچنین شما را با این ویدیو در مورد نحوه تمیز کردن و براق کردن یک جفت کفش پوشش داده‌ایم - به طرز خنده‌داری، به طرز مضحکی. (وقتی روی پخش کلیک می‌کنید، وقتی ویدیو را خنده‌دار و مضحک توصیف می‌کنم، بلافاصله منظور من را متوجه می‌شوید.)

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.