کفش کلارک

C & J Clark International Ltd. (Clarks) تولید کننده و خرده فروش پیشرو کفش های رسمی و غیر رسمی است. پس از تقریبا 200 سال فعالیت، کسب و کار کلارک اکنون در سطح جهانی به عنوان یک تولید کننده و خرده فروش کفش پیشرو در جهان شناخته می شود. این شرکت کفش، چکمه و سایر کفش‌ها تولید می‌کند و همچنین در تولید کفش‌های کودکان با نام تجاری معروف کلارک تخصص دارد. این شرکت همچنین کفش های K را در بریتانیا و "Bostonian" در ایالات متحده تولید می کند. این مقاله به بررسی تاریخچه کلارک از ابتدای پیدایش و چگونگی تبدیل شدن آن به یک برند کفش پیشرو در جهان می پردازد و تاریخ های قابل توجهی را ذکر می کند.

آغاز تاریخ کلارک


آغاز


تاریخچه کلارک به حدود 200 سال پیش، در سال 1825 باز می‌گردد. زمانی شروع شد که کوروش و جیمز کلارک یک دمپایی از برش‌های پوست گوسفند ساختند. این ایده که در آن زمان جدید بود، یک نوآوری پیشگامانه بود که با مهارت ترکیب شده بود. کلارک که به عنوان پیشگام و مبتکر به خود افتخار می کند، اکنون کفش هایی را با برخی از آخرین فناوری های مدرن تولید می کند.

جرقه ای از الهام
این نوآوری و فناوری استثنایی که در کفش کلارک می بینیم، همگی با الهام از دهکده خیابان سامرست در سال 1828 آغاز شد. کوروش کارگاهی داشت که در آن در سال 1825 تولید فرش از پوست گوسفند را به تجارت خود معرفی کرد. به برادرش پیوست. در سال 1828، جیمز به این فکر کرد که با باقی مانده پوست گوسفند چه کاری می توان انجام داد.

در سال 1828، زمانی که جیمز کلارک مشغول کار در کارخانه چرم‌سازی متعلق به برادرش بود، ناگهان یک موج مغزی در او ایجاد شد - "دمپایی". جیمز پس از این ایده، برخی از پوست گوسفند باقی مانده را برداشت و راهی برای مناسب ساختن آن برای پا پیدا کرد. چند بخیه و چند سال بعد دمپایی پوست گوسفند متولد شد.

دمپایی پوست گوسفند انقلابی و فصلی چشم نواز در داستانی قابل توجه در تاریخ کلارک بود، حتی تا به امروز. مد در کفش می آید، می رود و دوباره می آید. با این حال، کلارک به ایجاد کفش های شیک که در آن افراد احساس راحتی و اعتماد به نفس می کنند افتخار می کند.

 

رونق اولیه اقتصادی و تجاری در تاریخ کلارک


دمپایی پیتر قهوه ای
در سال 1830، دمپایی پوست گوسفند به تولید کامل رسید. جیمز کلارک نام این دمپایی را «براون پترزبورگ» گذاشت که در میان مردم به پیتر قهوه ای معروف شد. در طول دهه 1800، بریتانیا رشد اقتصادی، استعماری و صنعتی فوق العاده ای را تجربه کرد. از سال 1837، در دوران سلطنت ملکه ویکتوریا، بریتانیا شکوفا شد.

رونق کسب و کار


سایرس و جیمز کلارک از این قافله عقب نماندند، زیرا تجارت در حال رونق بود. "براون پترزبورگ"، نام دمپایی پوست گوسفند آنها، موفقیت بزرگی بود. بلافاصله پس از آن، کوروش در ساخت پترزبورگ قهوه ای به طور کامل به برادرش ملحق شد و این شرکت در سال 1833 به سی اند جی کلارک تغییر نام داد. در دهه بعد، فروش به سرعت افزایش یافت. این دمپایی پوست گوسفند که به دلیل طراحی منحصر به فردش متمایز بود، بریتانیا را غرق در طوفان کرد و فروش آن تا سال 1842 به طور متوسط 1000 جفت در ماه بود.

 

سیستم تولید


تاریخچه کلارک در این دهه با افزایش تقاضا برای دمپایی های پوست گوسفند مشخص می شود. در این دوره هیچ کارخانه ای وجود نداشت. برادران کلارک مجبور بودند از خدمات برش و دوخت مردم محلی استفاده کنند تا تقاضای دمپایی خود را برآورده کنند. ساخت پترزبورگ قهوه ای به کارگران محلی واگذار شد و دست ساز بود. کارگران چرم را از دباغ خانه جمع آوری کردند و چند طرح طراحی کردند، آن را به خانه بردند و تبدیل به دمپایی کردند. تبدیل چرم به دمپایی به یک امر خانوادگی تبدیل شد، جایی که همه اعضای خانواده در بخشی از کار شرکت می کردند - برش، چسباندن و دوخت. لباس‌های تمام شده پا به کوروش و جیمز برده شد و با دستمزد عوض شد.

در تاریخ کلارک، این سیستم برای چندین سال به خوبی کار می کرد. کارگران خوشحال بودند و شرکت رونق گرفت. برادران کلارک حتی دو جایزه در نمایشگاه بزرگ دریافت کردند - رویدادی که برای نمایش دستاوردهای صنعت بریتانیا برگزار شد.

رکود اقتصادی در تاریخ کلارک

حملات فاجعه
در سال 1863 فاجعه ای رخ داد. رکود به شدت بر تجارت تأثیر گذاشت و تقاضا برای دمپایی براون پیتر کاهش یافت. فروش به شدت کاهش می یافت و خیلی زود، کلارک ها به کمک نیاز داشتند. این شرکت بدهکار بود و در آستانه ورشکستگی بود. آنها با داشتن آشنایی با کویکرها، برای حمایت مالی به مخاطبین جامعه کویکر مراجعه کردند. آنها موفق شدند وامی بگیرند که دو شرط داشت. کوروش و جیمز قرار بود کناره گیری کنند و ویلیامز، کوچکترین پسر جیمز، مسئولیت را بر عهده بگیرد.

کفش-کلارک

ویلیامز کلارک


پس از واگذاری کنترل شرکت به ویلیامز، این معامله مهر و موم شد. در تاریخ کلارک، کلارک جوان به نیروی محرکه رشد شرکت حتی در قرن بعدی تبدیل شد. هنگامی که سایروس کلارک در سال 1866 از دنیا رفت، جیمز و پسرش، ویلیامز، شرایط شراکت را اصلاح کردند اما همچنان نام شرکت را به عنوان سی اند جی کلارک حفظ کردند.

ویلیامز که یک رویا بود، سی اند جی کلارک را متحول کرد. در دهه 1850، او فرآیند تولید را مدرن کرد و در تولید مکانیزه، دقیقاً چرخ خیاطی سینگر - یک فناوری پیشرو در آن زمان، سرمایه گذاری کرد. این تولید مکانیزه به کلارک این امکان را داد که کفش‌های بیشتری را سریع‌تر و با استانداردهای بالا به‌جای کیفیت متنوع ارائه شده توسط کارگران با سطوح مختلف تخصص تولید کند. تولید مکانیزه همچنین کلارک را قادر ساخت تا طرح‌های کفش جدیدی را آزمایش کند که کلارک در ابتدا آن‌ها را با نام تجاری جدید «توربرند» به فروش می‌رساند. پس از چند سال، ویلیامز توانست C & J Clark را احیا و احیا کند و وام را به طور کامل بازپرداخت کند.

 

محدوده بهداشتی


در سال 1883، ویلیامز "محدوده بهداشتی" را روانه بازار کرد، اولین کفشی که تا کنون با شکل پا مطابقت دارد. تا به حال کفش ها صاف بودند و می شد روی هر دو پا پوشید. کلارک این جفت بهداشتی را با کفش های مختلف چپ و راست به شکل پاها درست کرد. این نوآوری بخشی جدایی ناپذیر از تاریخ کلارک است و صنعت کفش را متحول کرده است. ساختن کفش‌هایی با تناسب بهتر همچنان سنگ بنای شهرت کلارک است.

 

یک مشتری عمده جدید در تاریخ کلارک

قرن بیستم
با حرکت به قرن بیستم، فرزندان جیمز - جان، راجر و آلیس کلارک وارد تجارت شدند و کلارک به گسترش خود ادامه داد. در تاریخ کلارک، این نسل بعدی کلارک ها، شرکت را در یک عملیات تولیدی مدرن، اتخاذ تکنیک های تولید انبوه و ترکیب مواد، فناوری ها و فرآیندهای جدید، ساختند. کلارک با وفادار ماندن به هویت برند خود و ایجاد راحتی، روی ابداع تکنیک‌های جدید برای ساختن کفی، کفی و پاشنه برای افزایش راحتی کفش تمرکز کرد. در سال 1920، این شرکت نام Torbrand را کنار گذاشت و به جای آن نام خود را روی کفش های خود گذاشت.

 

تغییرات در مد زنانه

زنان در دوران ویکتوریایی که از دوران ویکتوریا برآمده بودند، به مشتری اصلی جدید تبدیل شدند. در تاریخ کلارک، همانطور که این انتقال اتفاق افتاد، کلارک بر تغییرات مد زنانه تمرکز کرد که در آن خطوط لبه‌دار کوتاه‌تر می‌شدند و کفش‌های زنانه بیشتر دیده می‌شدند. مچ پای زن که معمولاً با لباس‌های کف پوش پوشیده می‌شد، ناگهان به نمایش گذاشته شد و کفش‌هایی که آن‌ها را به بهترین شکل نشان می‌داد طلای جدید برای هر خانم شیک پوشی بود. سی اند جی کلارک با عرضه طرح های جدید کفش و بوت زنانه خوشحال شد.

 

آغاز گسترش در تاریخ کلارک

گسترش کلارک به خرده فروشی
همانطور که کالاهای کلارک گسترده تر شد، نیاز به تبلیغات و ارتقای محصول ایجاد شد. اولین تبلیغ کلارک در سال 1936 ظاهر شد. گسترش به خرده فروشی تاریخ کلارک را در سال 1937 مشخص کرد. به دنبال گسترش فراتر از تولید و به دست آوردن کنترل بازار توزیع، کلارک در سال 1937 یک فروشگاه کفش زنجیره ای به نام "پیتر لرد" توسط هیو برایان کلارک خریداری کرد. کلارک با افزودن زنجیره جیمز بیکر در انگلستان و زنجیره رین و داکت در اسکاتلند، دوباره فروشگاه های خرده فروشی خود را گسترش داد.

 

چکمه صحرا

در سال 1950، "چکمه صحرا" که توسط ناتان کلارک طراحی شده بود، اولین نمایش خود را داشت و تخیل مردم را به خود جلب کرد و حتی تا به امروز نیز یک نماد جهانی باقی مانده است. ناتان از کفش هایی که توسط برخی افسران انگلیسی در طول خدمتش در ارتش بریتانیا در هند در طول جنگ جهانی دوم از مصر آورده شده بود، الهام گرفت. این چکمه‌ها رویه‌ای از جیر روی زیره کرپ داشتند. چکمه صحرا اولین بار در سال 1946 تولید شد، اما تا سال 1950 به طور کامل تولید شد. موفقیت چشمگیری را تجربه کرد و در جامائیکا بسیار محبوب شد و به امضای جامائیکا تبدیل شد.

 

گسترش به کفش کودکان

کلارک که می‌خواست در تهیه کفش‌های مناسب برای همه بیشتر مشارکت کند، خود را در جستجوی راه‌هایی برای تهیه کفش‌هایی برای پاهای کودکی که به طور مداوم در حال رشد بودند، درگیر کرد. با توجه به مراقبت از پای نوزاد در حال رشد، کلارک یک نوآوری استثنایی دیگر انجام داد. در دهه 1960، کلارک به دلیل ساخت کفش‌های بچه گانه که ویژگی‌های پای کودکان را در نظر می‌گرفت، مشهور شد. این کفش‌ها دارای انتخابی از اتصالات عرضی به محدوده کودکان بودند، همراه با اولین گیج پای کلارک - دستگاهی که برای اندازه‌گیری پای کودکان استفاده می‌شود. این دو نوآوری به معیاری در مراقبت از رشد پای نوزاد در تاریخ کلارک تبدیل شدند. خیلی زود، کلارک خود را به عنوان یک تولید کننده پیشرو در تولید کفش های بچه گانه معرفی کرد. با گذشت زمان، گیج پا به یک گیج پای آی پد پیشرفته با بالشتک نوآورانه، نمونه سازی سریع و چاپ سه بعدی تبدیل شده است.

 

تاریخچه گسترش بین المللی کلارک

فناوری و نوآوری
کلارک که علاقه مند به توسعه فناوری های جدید بود، در دهه 1950 روی فرآیند ولکانیزه کردن کف لاستیکی مستقیماً روی رویه های لاستیکی سرمایه گذاری کرد. در دهه 1970، این شرکت شروع به کار با ماده اخیراً توسعه یافته، پلی اورتان کرد. کلارک مواد مقاوم سبک وزن را به عنوان بخشی از طرح های زیره کفش خود استفاده کرد، از جمله زیره های بالشتک دار آن که اساس خط هوای راحتی شرکت در دهه 1980 را تشکیل می داد.

 

گسترش خرده فروشی

در اواخر دهه 1970، سی اند جی کلارک بر گسترش خرده فروشی متمرکز شد. این شرکت یک شرکت کفش‌ساز و خرده‌فروش معروف به نام "هانوفر" را در ایالات متحده خریداری کرد. سال بعد، این شرکت "Bostonian" را با حضور و شبکه خرده فروشی قوی در ایالات متحده تأیید کرد. در نتیجه این دو خرید، تاریخچه کلارک شاهد رونق فروش در سال‌های آینده بود. کلارک در سال 1981 به دنبال تقویت موقعیت خود در بریتانیا، K Shoes Ltd را خریداری کرد که مخاطبان مسن‌تری را هدف قرار می‌داد.

 

تغییر مکان

در تاریخ کلارک، کلارک در اوایل دهه 1990 با تصمیمات سختی روبرو شد. استفاده از رایانه، شبکه جهانی وب و ایمیل‌هایی که چند دهه قبل از آن معرفی شدند، تغییرات قابل توجهی در تجارت جهانی ایجاد کردند. رقابت نیز به یک تهدید تبدیل شد. این شرکت در صورت ادامه فعالیت در بریتانیا در یک نقطه ضعف رقابتی قرار گرفت. تغییر مکان برای ماندن در تجارت ضروری بود. در نهایت، کلارک درهای کارخانه دفتر مرکزی خود را در بریتانیا بست و کل فرآیند تولید و توزیع را به خارج از کشور منتقل کرد. این شرکت برخی از فروشگاه های خود را در داخل و خارج از کشور تعطیل کرد.

 

موفقیت

تیم پارکر در سال 1996 به عنوان اولین مدیر عامل شرکت انتخاب شد. پارکر تمرکز شرکت را از یک شرکت تحت سلطه تولید به یک شرکت مشتری مدار تغییر داد. پیتر با کمپین‌های استراتژیک مانند کمپین بسیار موفق «اندازه کفش خود را عمل کنید، نه سن خود»، شرکت را احیا کرد. فروش تا سال 2002 به 830 میلیون پوند و در پایان سال 2001 به 930 میلیون پوند رسید، حتی پس از امتناع از عرضه عمومی.

 

افکار نهایی

از آغاز ساده در سامرست در سال 1825، کسب و کار کلارک به عنوان یکی از برندهای پیشرو کفش در جهان و به عنوان فروشنده شماره یک کفش در بریتانیا با استفاده از فناوری نوآورانه وارد قرن بیست و یکم شد. این موفقیت در تاریخ Clarks نتیجه تعهد به طراحی های فردی، کیفیت برتر، راحتی استثنایی، تغییرات تخصصی و استفاده از برخی از آخرین فن آوری های مدرن است که امروزه مشخصه کسب و کار Clarks باقی مانده است. این مقاله به بررسی سفر C & J Clark International Ltd از ابتدا تا به امروز می پردازد.

کفش کلارک

منبع

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.